Torsdag 18 mars - grattis Elin!

I dag fyller min äldsta lillasyster Elin 32 år! Hoppas du får en jättefin fin dag, jag ringer i kväll!

Just nu försöker jag få Maja att somna i spjälsängen uppe, så medan jag skriver får jag springa in till henne typ en gång i minuten - hon tappar nappen hela tiden...
När hon väl somnat ska jag försöka göra så mycket av städningen som möjligt, så att vi kan mysa i morgon i stället. I kväll ska Tuva vara med på skidtävling i Österforse (min gamla klubb). Det hade varit roligt attfölja med och titta men nu snöar det ute, och gör det det i kväll så åker nog inte vi andra med. Kanske vi kan följa med och vara hos mamma och pappa i Långsele under tiden? Maja har faktiskt aldrig varit dit ännu (!)

Den här veckan har Tuva haft kompisar här hela tiden - och olika varje dag -Lova, Ebba, Elin J, Beatrice och Adrian. Det är jättebra att hon har så många olika att vara med, och ingen särskild "bästis"... I dag har jag dock sagt ifrån. Det är skönt att vara bara vi hemma ibland, och Tuva och Ellen har ju ändå varandra att leka med.

I helgen blir det nog vintermarknaden på lördagen, samt att Ellen ska på kalas till Olle, och på söndag fyller mamma år, så då åker vi förstås dit!

Konstigt vad fort tiden går - Maja är redan 1 månad gammal! Hon växer så det knakar - mest på "bredden"! Vi var på bvc och vägde henne i går, och hon väger snart 4700 g. De konstaterade också att hon följer en med blicken och "pratar", men det har hon ju redan gjort i några veckor.

Nu sover hon så nu ska jag ta tag i städningen!
Kramar Sanna

Några bilder från förra helgen när vi träffade mamma och min syster Elin med hennes familj. Vi åkte bland annat till Jan Gullik (igen) och fikade, solade och åkte pulka. Tyvärr var det jättehårt i backen, så Ellenramlade och skrapade näsan det första hon gjorde. Hoppas inte hon får några ärr på sin söta lilla näsa...









Och så några bilder på världens finaste Maja såklart!














Kommentarer
Postat av: Anonym

Det syns redan att Maja kommer att bli lika smart, söt, "duktig" som sina storasystrar. Heja Tuva - hoppas skidåkningen blir bra Farmor ska också motionera nu - gå på vattengympa. Farfar sjunger.

1000 Kramar till er alla1 :-) farmor/L

2010-03-18 @ 19:19:12
Postat av: Ida

Alltid lika roligt med uppdatering och att se bilder på er från de senaste dagarna! Det såg härligt ut i pulkabacken! Angående min klippning så trivs jag jättebra, nu blev man ju sugen på att klippa helkort, så det kanske blir det nästa gång. Kramar och ha en jättemysig helg!

2010-03-19 @ 01:56:10
URL: http://idaspoesi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0