Söndag 27 mars

I dag har vi varit på söndagspromenad hela familjen och fikat hos Lisbeth. Vi kom inet hem förrän efter 16 igen och då åt vi rester från fredagen kycklingwok. En riktig slöardag! Jonas har nu konsert med manskören (synd att det alltid är på kvällen, barnen blir för trötta för att vi ska kunna följa med och lyssna), Maja sover och Tuva och Ellen ser på bolibompa. Jag ska sätta mig och göra lite påsk- och tackkort tänkte jag.

Manifesterade ni earth-hour i går?
Det gjorde vi, inte så mycket för att man sparar på elen, utan för att visa för barnen att man BÖR bry sig om miljön. Vi tände ljus, släckte t.o.m. tv:n och lekte lekar som "Ett skepp kommer lastat", och hade det jättemysigt! TV-fria kvällar skulle man ha oftare!










I fredags var min farmor Ellen hit och hälsade på.  Jättekul, för hon har inte varit hit sedan i september, pga höften. Men nu är hon opererad och redan mycket bättre!
På lördagen gick tjejerna själva och hälsade på Anders och Marianne (min faster och farbror) och sedan var Tuva på kalas och Ellen var med Ebba. Tuva var utklädd till Anna Bergendahl (hon som vann melodifestivalen), men var lite besviken på att håret blev så kort när det lockades...Inga röda converse-skor hittade vi heller! Vi tyckte i alla fall att hon var jättefin!







Nu laddar vi för en kort-vecka, som inleds med ett besök på öppna förskolan för Maja, mig och Ellen!

Nu skriker Maja i vagnen, så det är bäst jag rusar (hon är förkyld igen stackaren)...

Ha en trevlig vecka!
Kramar Sanna


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du var ju jätte-jättesöt Tuva. Det är ju som Tuva du är bäst - fast du liknade ju Anna både som du sjöng och som du var klädd!



Kramar från Farmor

2010-03-28 @ 19:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0