Första prövningen...

...kan väl sägas ha kommit i går kväll. Ellen hostade tills hon kräktes vid tre tillfällen (ja naturligtvis hade vi hunnit byta lakan däremellan). En av gångerna var Jonas ute och skottade bort plogvallen, och jag ammade Maja i min säng när jag hörde Ellen hosta så att hon köjdes. Jag satte av in till henne, med Maja vid bröstet, och försökte med ena armen få upp Ellen i sittande ställning, och dra henne  till hinken som jag satt dit tidigare under kvällen - det gick väl sådär...Jaja, det är väl bara att börja vänja sig antar jag. Våra barn är gudskelov av den ovanligt friska sorten, och jag tackar min lyckliga stjärna för att Jonas inte längre reser under veckorna...

Ellen har i alla fall varit till doktorn i dag och fått medicin, och de har tagit en odling på henne som vi får svar på senare. Hon är pigg och på benen i övrigt, det är bara den där eländes hostan...

Till något roligare - i dag var jag sådär duktig som man borde vara mycket oftare, jag skar nämligen upp morötter, kålrot, blomkål och gurka och gjorde dip till, som vi åt innan middagen...Succé hos barnen. Varför kommer jag mig inte för att göra sånt oftare? Jag minns att när jag var liten fick vi titt som tätt såna tallrikar av mamma (jag tror t.o.m. att vi åt grönsakerna i sängen i bland, efter att vi borstat tänderna?)



Under veckan som gick hade vi besök av farbror Daniel, Jonas fyllde år och då kom mamma, pappa, Lisbeth, Sara och Vinston och fikade, vi var på BVC för första gången och vägde Maja (hon har gått upp till födselvikten igen, så hon äter på bra), Ida, Fredrik och Arvid hälsade på, liksom Magda, David, Ella och Lisa.

Några bilder:






























Jag är sååå tacksam för min underbara familj!

Kramar Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0