Bilder från påskhelgen m.m.

Hej!
Nu har jag varit dålig på att uppdatera på ett tag...Vi har haft fullt upp med påskfirande, skola, kompisbesök, fotbolls- och körträningar, bvc-besök o.s.v.

Vi mår alla bra, och Maja växer så det knakar! Hon hittar nu sina händer, och stoppar dem i munnen hela tiden, vilket gör att hon ofta tappar nappen - suck! Hon sträcker sig efter saker, och "pratar" allt mer och mer. Blåsa "bubblor" med munnen gör hon också. Hon väger nu 5,5 kg och är 59 cm lång!

I påsk var vi först hemma, och sedan åkte Jonas, Tuva och Ellen ner till Råhällan ett par dar, och sedan kom farmor o farfar hit på onsdagen efetr påsk och stannade till lördagen. Vädret var blandat, vissa strålande solsken och andra gråmulna.

Nu har vi haft ett par fantasiskt fina dagar, och i dag är det hyfsat, så jag ska gå ut och gå broarna runt strax tänkte jag. Det tar ca 1 h 20 minuter - bra träning!

Nu följer lite bilder från  påsk:



Tre påskkäringar har vi nu! I år var Tuva för första gången ute i gårdarna och påskade, tillsammans med kompisen Beatrice.



Maja äter ur flaska för första gången - det gick jättebra!



Vi målade som vanligt ägg till påskaftonslunchen, och hade äggpickningstävling. Jag vann i år igen, så nu tror de att jag fuskar vid kokningen... Följande bilder togs på påskmiddag hos mamma och pappa i Långsele:













Och här kommer några bilder från Råis. Tjejerna körde fyrhjuling och provade farmors gamla klänningar som hon hade när hon gick i skolan:
















Anna och Greger besökte oss med sina tjejer Cirone och Aini. Här håller Greger Cirone och Anna Maja!





Sista bilden är på en fågelholk som jag gjorde i går, och som Ellen ska ge till en fröken som nu går i pension...Lätt och rolig att göra, så det blir nog fler...;-)

Kramar Sanna

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad stor Maja har blivit! Det går så snabbt... vi måste ses snart! Och kortet på Tuva och Ellen i klänningarna är ju underbart fint! Kram

2010-04-17 @ 05:15:04
URL: http://idaspoesi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0